close


那一天我拼了命告訴自己  你不可能那麼殘忍

那一天, 我差點忘了怎麼呼吸。

I was praying inside-

Please say something, don't make me give up on you.

So instead of silence, you chose words that cut deep like knives.




There are dark places in this world,

dark places where dark thoughts thrive.

Knowing that those places exist is enough,

having seen them is enough.

But you don't have to go there. You never go there.

不是因為掉進去了就回不來,

而是因為掉進去了, 你愛的人和愛你的人們, 就不會再回來。

因為一旦你的思緒向黑暗投降了, 你會把你摯愛的人們給推開

所以再辛苦再痛苦  不論世界怎麼煎熬  也要忍耐

要為了你愛的人們強悍。

這種無私的愛我覺得才是一個成熟的大人的表現,

而你, 曾告訴我放心把心交到你手上的每一個你, 都沒有這樣的成熟。

答應了心交給你你會好好捧著  但一遇到困難就放棄

一遇到黑暗就投降 

你們終究不夠成熟

你們終究只是個男孩不是男人

你們, 終究愛自己最多。



三年半裡我的精靈幾乎定了形

But from that day onwards,

I started to see wolves.

那一天  我的精靈第一次變成了狼。



arrow
arrow
    全站熱搜

    ddsw710 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()